Monday, January 10, 2011

Ujian dan Anugerah



ujian dan anugerah..

di balik hati timbul suatu rasa penyesalan
terlanjur kata tidak mungkin dapat diundurkan
betapa berat kata maaf ampun dipohonkan
tidak mungkin mampu tega mengubati
luka di hati

dan aku sedar aku ini hanya insan hina
umpamakan diri selayak batu di jalan raya
disepak pergi dibiarkan kusepah melata
namun aku tahu Tuhan tetap tahu
manakah arahku

Tuhan andai ini kau namakan ujian
aku pasrahkan pengharapan
aku meyakini mendung tidak selalu mengundang hujan
usai gerimis datang nantinya pelangi dan awanan

Tuhan sesungguhnya ujian itu anugerah
walau diriku akan selalu diselubungi resah
redhaku ini kuharap dapat dijadikan kifarah
dosa silam yang kadang-kala hadir menjengah

sungguhnya waktu tidak mampu aku kembalikan
segala yang terjadi tetap teguh dalam ingatan
memang benar aku insan penuh dengan kegagalan
kuharapkan Tuhan anugerahkan
ku suatu pedoman....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...