Wednesday, July 11, 2018

AKHIRNYA,SELAMAT BERTEMU KEMBALI

Alhamdulillah. Saya pun tak menjangka boleh kembali ber'blog'.

Hilang password sebenarnya. Ye lah, kepesatan media sosial terkini meralitkan saya dari laman blog ini. Ditambah pula dengan tugasan hakiki yang bertambah, juga tanggungan yang bertambah.

Alhamdulillah, kini saya sudah punyai 2 puteri. Kiri kanan bahu kini menanggung amanah yang bukan kepalang, namun tetap saya syukuri. Mana tahu, 'tabungan' amanah ini membantu saya dan keluarga di akhirat kelak. Doakan saya, dan ajarilah saya dalam ilmu membesarkan anak-anak.

Kita di era baru. Cuma saya tak suka mengistilahkan era ini sebagai "Malaysia Baru". Malaysia kita tetap sama, beraja bersultan berperlembagaan dan Islam selaku agama Persekutuan. Mem'baharu'kan Malaysia kita bermakna cubaan menukar apa yang sudah kita persetujui dan sepakati lama dahulu. Jangan. Bukankah sudah sedia makmur negara kita Malaysia ini. Kerajaan memerintah sahaja yang kita kena selalu tukar, agar tidak lemak dan mabuk menunggang kuasa.

Eh, terjengah politik pulak.

Semoga saya punya kekuatan dan keistiqamahan untuk menulis di laman ini. Di waktu blogspot bukan lagi pilihan, saya kira untuk warga seperti saya yang agak 'season' ini, lebih menyelesakan untuk mengarang.

Selamat bertemu kembali.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...