Thursday, September 29, 2011

ALHAMDULILLAH....AKU MASIH ADA...

Alhamdulillah...aku tak tau apa lagi nak ucap selain dari setinggi-tinggi rasa syukur ke hadrat Allah s.w.t..Hanya dengan limpah kurnia dan mawaddahNya lah,aku masih lagi bernafas..

28 haribulan lalu, aku dan kawan serumah terlibat dalam suatu kemalangan ngeri.. Kereta kawan aku total lost. Kawan aku tu mengalami kecederaan serius kat bahu dan tengkuk. Aku pulak, alhamdulillah... Kami dilanggar di bahagian tepi penumpang, oleh Toyota Ae87 mungkin? haih, kaki drift langgar aku..dan aku duduk kat situ. Takde patah-patah, MC pon dapat 2 hari je..haish...Bos soh mintak extend lagi MC tu kat klinik sok..Sebab aku masih lagi bermasalah nak berdiri lama. Nak baring tido pon tak boleh..Kena tunggu ngantok yang amat sangat, barulah boleh baring ngan azabnya, dan lena..Hilang nikmat baring untuk sementara, insyaAllah...

Apa pon,aku sangat bersyukur. Walaupon kehilangan henpon (ada yang panjang tangan. hmmmm... rakyat Malaysia,rakyat Malaysia..) namun Allah tetapkan yang aku dan kawan serumah aku masih bernyawa. Mungkin banyak lagi perkara yang tertangguh untuk diselesaikan...

Kami sama-sama pengsan. Aku hanya sedar bile aku terdengar bunyi erangan kesakitan bawah sedar aku sendiri. Sebaik sedar, aku cuba gagahkan diri untuk bangun. Sakit. Mujur ramai yang datang membantu. Dengar cerita, aku tersepit dalam kereta dan ada orang yang tolong kopakkan pintu.

Jangan tanya camne aku dan kawan boleh selamat, sebab kami pon sepakat yang ini adalah rahmat Allah.. Ajal belum sampai.. Dan terngiang-ngiang suara ayahanda guru silat aku sewaktu memberi teka-teki yang lapan..

yang dekat itu ajal, yang jauh itu masa silam.. Alhamdulillah, aku sudah mendekati ajal, dan Allah anugerahkan aku kesempatan untuk meneruskan bakti (harap begitulah) di muka bumi ini.

Terima kasih, ya Allah...

2 comments:

  1. Syukur bro... kalau tak blog ni pun habis ;)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah,doc..hehe..tu la,klu x,blog orang xbaca ni pon abih..hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...