Tuesday, December 20, 2011

MANGGA PUNYA HAL




Aku ke kedai buku tadi. Nak fotostat pelan dalaman sekolah, untuk taklimat pengurusan inventori sekolah esok. Kena siap segalanya awal. Mudah.

Dalam pada menunggu siap pelan tu difotostat, aku hinggap di ruang majalah. Ada macam-macam majalah. Dari yang mendidik, hingga ke lagha. Jadi aku pun mulalah membelek majalah-majalah yang ada. Dari yang mendidik, hinggalah yang lagha, sementara menunggu siap. Hinggalah aku membelek majalah paling lagha dalam banyak-banyak yang lagha....

Saja je belek pun, bukan apa. Tengok cover kemain lagi warna-warni kan (ceh).. Tiba-tiba, sekonyong-konyong aku ditegur oleh suara halus.

"Eh, chegu! Lama tak jumpa! Salam, salam." kata sorang murid aku, kebetulan temankan ayah dia nak fotostat IC. Musim-musim orang nak isi borang RM500 kan.

Aku apa lagi, gelabah letak majalah lagha tu ke rak pameran. Jatuh. Nak tak nak, tunduk gak kutip.

"Chegu, kakak saya pun suka baca majalah ni gak. Tapi seksi-seksi artis dalam tu kan? Takut saya tengok" naif sorang kanak-kanak. Bapaknya sengih-sengih dah masa aku hulur salam.

Aku? Terkulat-kulat, senyum tak bape senyum. Cis! Rasa cam apa entah.

Moral: Orang nampak ke, tak nampak ke, jangan usik majalah lucah! Walaupun dapat approval dari kementerian macam MANGGA! Memalukan....

6 comments:

  1. hahaha... terkejut tu yang tak tahan.

    ReplyDelete
  2. ahaha..malu kot..macam kena tangkap baca playboy depan khalayak.hehe...haah.cikgu ajaq murid,murid ajaq cikgu.takde sapa yang rugi,sebab sama-sama belajar...=)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...