Wednesday, December 22, 2010

Kuhamparkan pengaduan cintaku...padaMU..


*ini sekadar tulisan..apa pun,mmg lelaki sewajibnya jatuh cinta pada wanita..dan perlulah aku malu mengakui hal ini?

Tuhan
tiada lagi tempat pengaduanku
melainkan hanya padaMu

Tuhan
padaMu kuhamparkan
keluh kesah yang tak berkesudahan
yang mengitari latar kehidupan
entah bila mampu kutamatkan

Tuhan
sungguh aku malu mahu mengaku
jiwa salju lelaki ini lebur
dimamah kehangatan suria cinta hawa
yang teramat indah Kau ciptakan

Tuhan
sungguh jodoh itu rahsia mutlakMu
termaktub di kutub Luh Mahfuz Mu
namun ya Tuhan
tidaklah rahsia lagi rahsia hati ini
dari kerlingan tahuMu
betapa aku amat mencintaiNya
mahukan dia
rindukan dia.....

Tuhan
andai dia Kau ciptakan untukku
satukan hatinya dan hatiku
dekatkan selalu dia dan aku
halalkanlah cintaku dan dia

Tuhan
aku terlalu mahukan dia
sebagai pelengkap agamaku
sebagai teman menyambung sunnah KekasihMu
penenang hatiku
pendamai jiwaku

Tuhan
andai dia bukan untukku
lepaskanlah dia dari ikatan cinta ini
dengan sebaik-sebaik pelepasan
temukanlah dia dengan sebaik-baik insan
yang akan mengimaminya memperbaiki amalan
merasai nikmat kelazatan iman

Ya Allah
sungguh tiada lagi Tuhan selainMu
ini pengakuan hakikiku
yang kembali selalu meghamparkan pengharapan
agar cinta ini berkekalan
di bawah naungan maghfirah dan pengampunan
Tuhan yang Maha Pengasihan........


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...