Monday, August 6, 2012

TAHNIAH DATO LEE CHONG WEI - HERO MALAYA SEBENAR


Selain dari rungutan ramai jemaah tak hadir musolla dan masjid untuk tarawih, aku sebagai rakyat Malaysia, orang Bagan Serai (Dato LCW lahir kat Bagan Serai kan?) dan peminat sukan ingin mengucapkan setinggi-tinggi penghagaan kepada Dato' Lee atas usaha keras, showmanship dan sportmanship yang ditunjukkan oleh beliau.

Di waktu rakyat Malaysia berbalah dengan hal logo dan tema merdeka yang cam haram tahun ni, isu royalti yang tak sudah dan macam-macam hal, nampak gayanya kita berjaya disatukan dan disenyapkan untuk seketika, secara bersama-sama.

Sokongan kepada Dato' Lee Chong Wei, kegembiraan sewaktu set pertama mendominasi permaian, gubra yang bukan kepalang sewaktu Lin Dan lead 2nd set dan ketegangan yang maksimum sewaktu set penentuan. Sayangnya, Dato' dipilih untuk tewas.

Namun yang pasti, dari semangat kesukanan yang dipamerkan beliau, dato' dah memenangi hati kita semua. Kan?

Begitulah sepatutnya sukan. Ada persaingan, pembangunan kendiri, semangat dan kehangatan. Bangsa tegar politik, pi berambus. Yang ultra melayu melampau macam PERKASA dan PEKIDA, eh, bukan ke korang yang terlompat-lompat seronok masa Dato' lead 1st set? Eh, siap nangis pulak lepas cukup 3 set?

Sukan - dirai untuk rakyat - dan kepada rakyat. Tahniah Dato' Lee Chong Wei. Anda kebanggaan kami.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...