Wednesday, May 29, 2013

SELANGKAH LAGI...

Dalam hiatus saya melorek catatan, banyak perkara yang saya lalui. Sedikit demi sedikit setiap serpihan pengalaman saya cantumkan menjadi kenangan dan pengajaran.

Tugasan hakiki yang semakin membuahkan kepuasan, buku-buku yang terbeli sedikit demi sedikit berjaya diusaikan, dan macam-macam lagi. Cuma sedikit merungsingkan juga, dalam duk buat macam-macam perkara, lemak berkumpul di perut entah datang dari mana. Hilang pack line yang dibanggakan. Cis....

Ada juga catatan tentang pengalaman menarik saya tempuhi masa berkelana di lebuhraya dari Pasir Gudang ke Bagan Serai. Tentang si buta dan seorang India. Menitis juga air mata terharu. Nantilah..

Juga buku-buku yang menzalimi dompet saya untuk dimiliki, sewaktu saya singgah di Pesta Buku Selangor, SACC. Yang menarik perhatian saya, terbitan label indie macam Dubook Press dan Fixie, juga lain-lain terbitan mainstream seperti buku masakan asas ikan, himpunan doa-doa dan antologi nukilan Kemala. Membaca 'Dari Tanjung Malim ke KLCC' dan 'Dari KLCC Ke Tanjung Malim' mengundang ketawa yang berdekah. Cerita orang biasa tentang hidup biasa-biasa membuatkan saya yang biasa-biasa ni pun enjoy. Pidomat pula berbetulan mengisahkan tentang Bagan Serai era 90an, jadi saya pun ikut bawa imaginasi ketika membesar di waku itu.

Nantilah saya bedah buku-buku tersebut.

Dan sesungguhnya, satu hal yang amat saya syukuri...

27 Mei 2013 bersamaan 17 Rejab 1434..

Selamat saya bergelar tunangan orang...

Alhamdulillah...

Terima kasih untuk 'awak'..=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...