Sunday, April 20, 2014

LAYAR LAGU : CREEP (RADIOHEAD)



Ini lagu tema zaman saya student lagi. Masa saya sekolah, masa saya U, bawak ke zaman awal bekerja. Hidup saya ibaratnya berlatarkan lukisan-lukisan Yoshito Usui dalam Crayon Shin Chan dan lagu Creep ini adalah theme song saya.

Imej Thorm Yorke dalam video klip rasmi lagu tersebut turut mencorak imej saya, dan saya kira ramai anak muda juga terpengaruh gaya begitu, dan terlihat gaya begitu masih relevan hingga ini. Cuma saya lekeh lagi la. Baju semua bundle je. Nak bersegak-segak pun, mana ada makwe.

Tapi akhirnya, saya diselamatkan oleh seorang jelitawan dari Kedah pada 11/2013 lepas. Keh keh keh. Nak nyanyi lagu ni depan bini pun segan dah. Tapi bini saya terpaksa menerima juga latar hidup saya yang dipenuhi kartun-kartun Shin Chan. Dalam pada terkurung dalam jasad seorang cikgu ni, rupanya saya masih tercari-cari jalan menuju kematangan.

Apa pun, saya tetap syukuri hidup ini sangat-sangat. Allah terlalu kasihkan saya rupanya, dan kamu-kamu semua. Dan terima kasih jugak pada Radiohead, kerana sudi menyumbang soundtrack untuk kisah hidup saya fasa yang dulu.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...