Sunday, October 9, 2011

DAH TERANG LAGI BERSULUH...TAPI ARTIS KITA...MASIH LAGI MEMBUTA...

Bodoh ni ada macam-macam....

Aku agak ketinggalan pasal benda ni, walaupun duk tengok kat FB merata orang duk share. Brokben baru bayar, tu pun sebab jalan dah cam siput sangat tahap menyakitkan hati.

Aku tak kisah tentang soalan "Hudud - wajar atau tidak?''. Aku jugak tak lah kisah sangat kalaupun soalan tu ditanya pada rakyat marhein mana sekalipun - tukang jaga toilet, pakcik cleaner, jaga, artis dan lain-lain. Tapi, aku kisahkan cara dorang-dorang kat gambar ni jawab. Serius, bebal....

"Memang tak dinafikan hukum hudud sudah tertulis dalam agama kita. tetapi ia tidak wajar dilaksanakn terus." Apa punya jawapan ni? Datuk? Dia sudah hidup cukup lama untuk dapat title legend, tapi sayang..... Ada lagi pencerahan yang dia perlukan.

Menyakitkan hati baca jawapan dorang ni. Ada yang ok, nampak macam pernah ambik tau, pernah dengar, atau pernah terbaca. Tapi konklusi tak meyakinkan. Ini idola anak-anak kita?

Aku percaya, aku ni bukanlah yang terfaham sangat tentang agama. Ramai juga camtu. Tapi kita-kita ni cukup faham sesuatu.....

HUKUM YANG DAH TERTULIS ITU HAK ALLAH. Mempersoalkan kewajaran hukum hudud sama macam mempersoalkan kewajaran Allah itu disembah atau tidak, sama macam mempersoalkan kewajaran mengimani akhirat itu wajar atau tidak.

Gila ni ada macam-macam gila. Ini gila takut kat hukum Tuhan. Hukum, memang nak bagi takut pun. Sebab orang tak takut la, anak umur 23 hari kena liwat!!!! Nauzubillahi min zalik...

2 comments:

  1. soal agama jangan le tanya orang yang bukan ahlinya.

    - Prof Madya Dr. Asri Zainal Abidin.

    ReplyDelete
  2. betul doc..sebab takut jawapannya makin mengelirukan...tambah lagi depa2 ni tumpuan masyarakat...lain jadinya kalau pemahaman penerima tak bertempat..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...