Sunday, October 16, 2011

ZEE AVI & OLIVIA ONG - LAGULAGU YANG SUPER SWEET DAN LAYAN

Ini Zee Avi, yang gambarnya aku rembat dari Google Image

Ini Olivia Ong, pon sama, Google Image


Ini halwa telinga aku yang terkini. Macam agak ketinggalan aku ni rasanya. Maklumat lanjut, sila 'googling' saja.

Kadang-kadang, dengar lagu-lagu keras dan solo menggila pun, buat muak jugak. Kepelbagaian dalam muzik pun seharusnya diraikan, kan? Jadi, untuk lagu-lagu yang agak lullaby dan easy listening, aku pilih Zee Avi dan Olivia Ong. Kenapa bukan Yuna, or Anna Raffali? Sebab, dah aku suka yang ni. Dorang pun aku layankan dengar gak. Dan ada lagi band-band or penyanyi yang best didengar dalam scene sekarang.

Cuma aku suka composition dalam lagu-lagu 2 orang ni. Groove, senang dilayan dan nyanyian yang jelas butir sebutannya. Kurang-kurang, boleh tambah vocab kan? Aku pun bukanlah pandai sangat bahasa omputih.

Untuk Zee Avi yang hit ngan lagu 'Kantoi' tu, aku suka lagu Bitter Heart, Well Window, Honey Bee, Siboh Kitak Nangis dan lain-lain. Untuk Olivia Ong, aku suka dengar Luka, Aint No Sunshine, A Love Theme, Let It Rain dan lain-lain.

Sekadar melayan telinga, sekali-sekala....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...