Thursday, October 6, 2011

PELANCONGAN HIJAU DI KUALA SELANGOR

Aku dapat panggilan dari seorang kenalan. Bertanyakan tentang pakej pelancongan di Kuala Selangor, sebab dia sekarang bekerja dengan sebuah agensi pelancongan yang tak pulak aku tanya di mana.

Sedikit sebanyak kenangan aku terimbau. Sebelum ke bidang didik-mendidik ni, aku pernah terlibat dalam bidang 'nature awareness and conservation' dengan sebuah NGO tertua untuk environmental organization. Sape lagi kalau bukan Malaysian Nature Society. Baca sini http://www.mns.my/index.php

Secara tak langsung, aku pernah terlibat ngan aktif jugak dalam mempromosikan green tourism di Malaysia, khususnya di Selangor. Teringat dulu, kalau ada apa-apa function, Tourism Selongor Sdn. Bhd. mesti ajak kitorang dari Kuala Selangor join sama. Diringkaskan, Kuala Selangor ada banyak tempat menarik untuk dikunjungi seperti Taman Alam Kuala Selangor, Kelip-kelip Kampung Kuantan, Bukit Malawati, restoran-restoran seafood yang memang kelas 'A' dan banyak lagi.

mmmmm.... darah hijau aku tak hilang lagi. Semangat hutan aku pon ada lagi. InsyaAllah, aku nak catatkan kembali tentang alam sekitar, tentang pelancongan hijau dan kesedaran alam. Ini 'core business' aku dulu, dan disebabkan itu aku meminati dunia didik-mendidik nih..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...