Sunday, April 1, 2012

SLAM DUNK - KESUKANAN, SETIAKAWAN DAN KENANGAN


Dah berapa hari ni, aku habiskan masa terluang aku dengan membaca manga online di http://www.mangareader.net. Well, aku memang penggila komik, terutama manga. Aku juga membesar dengan Dragon Ball, Dragon Quest, Shin Chan, Yuyu Hakusho, Johan Bola Sepak, GTO, , Samurai X dan Slam Dunk....dan lain-lain lagi yang cukup banyak untuk disenaraikan.

Slam Dunk? Highly recommended, bagi pencinta sukan, terutama bola keranjang. Tak, kalau kita tak minat sukan pun, bacalah. Ada suatu perspektif baru yang kita boleh pelajari dari manga terkenal Inoue Takehiko.

Semangat kesukanan, setiakawan, pantang mengalah, usaha sungguh-sungguh untuk mencapai kejayaan. Nah! Apa yang negatifnya baca komik?

Bukan semua pelajaran ada diajar dalam kelas. Chegu-chegu takkan mampu nak habiskan silibus tentang kehidupan jika hanya dalam kelas dan menghadap buku teks kelolaan kerajaan. Sumber pelajaran banyak.

Dan aku banyak belajar dari komik ini. Slam Dunk... Kawan-kawan segenerasi pasti setuju....Kenangan...

2 comments:

  1. 90% setuju, banyak yang positif dalam komik/manga tu. tapi bila dah terlalu terbawa-bawa, mula la tengah berak pun nak ngadap menatang tu. (aku nyaris nak jadi macam tu, sempat taubat. haha!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..aku takde nyaris2 der..mmg time ke tandas pun bawak sama..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...