Friday, June 11, 2010

Awal Kata...

alhamdulillah, dipanjatkan segala kesyukuran ke hadrat Ilahi, atas limpah rahmat dan kasihNya aku masih menghirup segarnya udara, meneruskan baki nyawa yang tersisa, menumpang membuat jasa di bumi Tuhan ini..

saban waktu yang mengalunkan resah, kuat menggelodakkan kuak-kuak halus di kolam hati yang bertakung di pinggiran aqli.. Tetap juga pada allah segala resah kuajukan, kerana tanpaNya tiada daya atasku menghalau langau-langau gelisah yang tiada henti mendesingi telinga nurani..

rilek.. ini bukan ruang sastera untuk berpencak tari pukulan pena.. menghimpun jurus segala rasa petaka.. cuma hidup barangkali terlalu kompleks untuk divisualisasikan dengan bait-bait kata yang laju meluncur di bibir ini.. memang, hidup ini indah andai tahu kita cara mana menikmatinya.. tapi janganlah sampai kita terleka, hidup cumalah estet menghimpun amal untuk bekal komoditi kita di akhirat sana.

awal kata, aku hanyalah insan biasa yang tidak lekang daripada berperilaku yang salah.. tidak akan pernah sempurna dari segala sudut dan segi.. terlihat amat simple, mungkin agak complicated untuk dimengerti.. apa pun, rock tetap wadah yang tersemat di hati.. muzik barangkali sudah sebati amat dengan jiwa ini, dan kadang-kala membebani diri dari melekat rapat dengan amal kebajikan.. sering kali aku mengingatkan diri, bunyian itu hanyalah sekadar hiburan fitrah yang janganlah ditindihkan kepentingannya dengan amal ibadah..

banyak untuk diceritakan perihal diri dan pandangan peribadi.. biarlah, tulisan abstrak ini menerajui catatan ini.. titik

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...