Monday, October 10, 2011

KOPI PUNYA BAHANA

Gambar rembat dari Google Image


Aku secara serius memang seorang yang addict pada kopi. Pagi petang malam aku mesti ada terselit kopi. Ini tadi baru lepas melantak nasik kukus ayam rempah kat Cendana, bersulamkan kopi O panas.

Macam-macam fact&figure orang boleh cerita tentang pro-kon minum kopi ni. Bagi aku, lantaklah semua tu. Yang aku tau, kopi tu minuman, yang bila aku bancuh mendatangkan keasyikkan. Bila sedut ke mulut, peh.... Tapi aku lagi rindu kopi yang opah aku kat Pantai Remis bancuh. Aku tak tau mana punya kopi kisar dia beli, tapi likat dia, memang melekat ke lelangit. Pekena ngan roti keras, pulak time-time hujan. Moment nikmat camni, mana ada jual...

Bagi aku, waktu-waktu aku menikmati kopi adalah waktu yang sangat privasi lagi merehatkan. Hanya aku, cawan (dari zaman aku studi kat UPM'04), kopi dan mukaddimah Basmallah dan khatimah Hamdalallah. Itu moment yang sangat dinanti-nanti. Lelah pulang dari kerja hilang di saat sisipan pertama kopi dijamah bibir mungil nih.

Tapi kadang-kadang terlajak tibai kopi pun tak elok. Ni bahana kopi tadi, dan sekarang pon ada bancuh lain ni. Ini jam bape dah, aku tak tido-tido lagi ni?



2 comments:

  1. selera minum kopi saya pelik - hanya di ofis (sekali pagi sekali petang).

    Di rumah hanya teh.

    ReplyDelete
  2. saya ni, tak beragak pulak minum kopi. asal boleh. haha. tapi tak terkecuali, teh o halia panas2. kalau kat tempat kerja, ini jadi santapan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...