Sunday, April 22, 2012

PERMULAAN KEPADA PENCARIAN.....LAGI...

Tahun ini tahun kedua aku di Johor. Alhamdulillah. Negeri yang Allah kurniakan dengan segala macam rezeki yang melimpah ruah. Tak ketinggalan, negeri keramat bagi pengamal-pengamal seni buah pukul, terutama yang berakar-umbikan Buah Pukul Mersing.

Kedahagaan aku dalam ilmu seni beladiri, sama macam kegilaan kepada muzik, sama macam kegilaan kepada komik, sama macam kegilaan pada baju-baju bundle, sama macam kecintaan pada bidang pendidikan dan outdoor, dan macam-macam lagi kesukaan yang tak tertulis kat sini.

Alhamdulillah, dalam lebih kurang 2 minggu lagi, aku dan rakan-rakan pelatih dalam seni buah pukul yang sedang didalami kini akan menempuhi suatu majlis khatam. Khatam bukan bermaksud ilmu telah tamat dituntut, tetapi penyempurnaan penerimaan ilmu dan pembuka pintu bagi meneroka lebih banyak rahsia-rahsia ilmu pukulan dan ilmu keinsanan.

Macam kita khatam Al-Quran. Dah abih khatam mengaji bukan bererti kita habis menuntut ilmu Al-Quran, tapi merupakan permulaan kepada lebih banyak pencerahan. Nak belaja ilmu Al-Quran, mesti bermula dengan kelancaran pembacaan, kan?

Harap-harap dalam tempoh 2 minggu, takde apa-apa aral yang melintangi majlis yang bakal berlangsung. Mintak sihat, mintak dicukupkan segala keperluan. Amin..

Selepas tamat majlis, bermulalah pencarian lagi. Selain amanah untuk mengembangkan permainan, kedahagaan juga mahu terus diisi tegukan ilmu lagi.

Takpe, satu-persatu orang cakap. Takut yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran. Semoga yang sedikit ini pun mampu menjadi bekal untuk diri ini dan masyarakat. InsyaAllah....


2 comments:

  1. kegilaan pada baju-baju bundle? yesss!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..ye bro.kegilaan pada baju-baju bundle..duk johor ni ibarat heaven bagi penggila barang bundle

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...