Friday, January 25, 2013

LIPAS DI TENGAH MALAM

"Aku kalau depan aku ada dua ekor binatang ni, rimau dengan lipas...."

"Aku sanggup lompat ke rimau, daripada lipas. Aku tak boleh lipas ni woi."

Ujar sorang kawan, masa kami minum-minum time rehat. Saya pun angguk kecik je la, mengiyakan. Eleh, tu ko belum jumpa rimau. Sembang...

Sehinggalah kejadian tadi.

Saya ke dapur nak masak air. Malam-malam gini sambil baca buku, layan kopi panas-panas sepam dua alangkah menariknya lah. Dalam menuju ke dapur, terpijaklah makhluk Allah yang satu ni - lipas.

Elok pulak panjat naik ke kain!

Waaaaaarrrgggghhhhhh!!!

Berapa decible tu saya tak pasti. Tapi tiba-tiba melalaklah anak jiran sebelah. Baby lagi, setahun tak sampai. Dengar pulak jiran sebelah mengomel, "tak tidur lagi tu jangan la memekak".

Bantut niat nak bancuh air. Geli-geleman semacam. Cis.

Kalau ada rimau dengan lipas depan saya sekarang, saya sanggup lompat ke rimau!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...