Wednesday, January 23, 2013

ROKOK ELETRONIK

http://mynewshub.my/2013/01/15/kerajaan-pantau-jualan-rokok-elektronik/

Rokok eletronik berbahaya kepada kesihatan. Boleh mengakibatkan kanser. Tidak baik untuk kesihatan.

Entahlah....

Saya pun sebenarnya tak faham. Nak ubat ketagihan merokok, dengan merokok?

Cuma tukar maujud rokok tu je. Daripada rokok konvensional jadi eletronik.

Tolonglah....

Merokok ni ikut pusing cara mana pun, memang takde kebaikannya.

Pihak berwajib pun kadang-kadang memeningkan saya. Sibuk nak pantau rokok eletronik, nak haramkan penggunaan rokok eletronik lah, cecair nikotinnya lah. Tapi yang rokok asal, apa tindakan? Semata-mata kempen Tak Nak?

Sebab duit jugak sebenarnya. Rasanyalah. Kawan-kawan saya bagitau, cecair nikotin tu boleh produce sendiri. Tak nak ada nikotin pun boleh, letak flavour je.

Apa-apa lah...

Saya memang tak nampak apa faedah pun dengan merokok. Macho? Makin bingai jadinya, ada.

4 comments:

  1. ..untung aku tak merokok...heheee...

    ReplyDelete
  2. penuh dgn kepalsuan di hujung dunia

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...kononnya asap merokok tu ikut terbang bersama tekanan...harapan...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...