Tuesday, May 29, 2012

KAMPUNG

Engkau mungkin ada apa yang aku tiada

Kau ada kereta mewah
Kau ada kerja besar
Kau ada bini langsing rupawan
Kau ada banglo bak istana sultan
Kau ada segalanya yang kau mahukan
Walaupun bukan itu semua yang kau perlukan

Tapi, aku juga ada apa yang kau mungkin tiada

Aku ada keluarga bahagia
Ayahku petani, banting tulang di bendang
Ibuku ralit menjahit tempahan
Adik-adikku berjaya dalam pelajaran

Aku ada kampung yang segar permai
Sekeliling kau boleh lihat hijau bendang terbentang
Mungkin kau penuh dengan kekayaan
Setakat Paris, Rome, London itu tempat kau jalan-jalan
Tapi kau tetap melopong melihat indahnya pemandangan
Kampung ini

Aku bangga aku anak kampung
Dan lagu Anak Kampung Jimmy Palikat bukan untuk aku
Itu lagu kecewa bercinta
Di kampung tidak ada kekecewaan yang menoda
Kerana yang melatari hari-hariku di sini
Hanyalah bahagia


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...